Anadolu Rock Sevenlerin Merkezi

Murat Kekilli Sevenlerinin Buluşma Noktası
 
TakvimGaleriAnasayfaSSSAramaKayıt OlÜye ListesiKullanıcı GruplarıRadyomuza hos geldınız tıklayın....Giriş yap

Paylaş | 
 

 Hayatı - Yaşadıkları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mahmut_elmas06
Admin
Admin
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 285
Yaş : 30
Şehir : Ankara
Mood :
Tuttuğu Takım :
Cinsiyet :
Kayıt tarihi : 13/10/06

Karakter Avı
Oyun:
52/52  (52/52)

MesajKonu: Hayatı - Yaşadıkları   Perş. Tem. 03, 2008 11:15 am

Hayatı

24 Haziran 1941 tarihinde İstanbul'da doğdu. Küçük yaşlarda, piyano
öğretmeni olan annesi Vecihe Koray'dan piyano öğrendi, daha sonra gitar
çalmaya başladı. İstanbul Alman Lisesi'nde eğitim gördüğü 50'li
yılların ikinci yarısında , arkadaşları ile kurduğu amatör toplulukta
dönemin güncel parçalarını çalmaya başladı. Lise eğitiminin ardından
60'lı yılların başına dek çalışmalarını yarı amatör yarı profesyonel
olarak sürdürdü.

1959 yılında ilk grubu Erkin Koray Ve Ritimcileri'ni kurdu. 1962
yılında çeşitli müzikli mekanlarda programlar yaptığı sıralarda aldığı
bir teklif ile bir yüzünde Bir Eylül Akşamı, diğer yüzünde It's So Long
adlı İngilizce parça bulunan ilk 45'liğini yaptı. Erkin Koray 1963-1965
yılları arasında çeşitli orduevi ve askeri gazinolarında gitar çalarak
askerlik hizmetini yaptı.

Terhisi sonrasında bir süre Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde dolaşan
Erkin Koray Türkiye'ye dönüşünden sonra 1966 yılında, Hürriyet Gazetesi
tarafından yapılan Altın Mikrofon yarışmasına katıldı. Bu yarışmadan
umduğu sonucu alamayınca çeşitli müzikli mekanlarda çalışmaya devam
etti.

1967 yılında Erkin Koray Dörtlüsü adlı grubu kurdu. Aynı yıl basılan,
bir yüzünde Kızları da Alın Askere, diğer yüzünde Aşk Oyunu adlı
parçalar bulunan 45'liği ile önemli başarı kazandı. Özellikle Kızları
da Alın Askere parçası Erkin Koray'ın geniş kitleler tarafından
tanınmasında önemli rol oynamıştır.

Bu ilk önemli başarıyı , 60'lı yılların sonlarına dek ardı ardına gelen
; Anma Arkadaş, Hop Hop Gelsin, Sana Bir Şeyler Olmuş, Seni Her
Gördüğümde gibi hepsi büyük beğeni toplayan parçalar takip etmiştir.

1969 yılında kurduğu Yeraltı Dörtlüsü adlı grubu ile çalışmalarına
devam eden Koray, 70'li yılların başlarına gelindiğinde Türkiye'de
oldukça geniş bir dinleyici kitlesine sahiptir ve kendine özgü müzik
çizgisi belirginleşmiş durumdadır.
1971'de Erkin Koray Süper Grup'u, 1972'de Ter'i ve 1973'te Stop! Erkin
Koray gruplarını kuran Koray , 1970-1974 yılları arasında Türkiye müzik
listelerinde üst sıralarda yer alan klasikleşmiş birçok esere imza
atmıştır. İlahi Morluk, Aşka İnamıyorum, Mesafeler, Züleyha, Silinmeyen
Hatıralar, Şaşkın, Fesuphanallah bu dönem eserlerindendir.

Erkin Koray 1974-1984 yılları arasında kısa sürelerle Türkiye'ye
gelişleri dışında Almanya'da yaşadı. Hakkında pek fazla bilgi olmayan
bu dönemde ; Estarabim, Arap Saçı gibi çok bilinen eserleri yayımladı.
Bu dönemde The Great Error adlı grubu kurdu ve grupla pek başarılı
olmayan bir Avrupa turnesi yaptı. Koray 1977 yılında kurduğu Erkin
Koray Tutkusu adlı gruptan sonra, kısa süreli beraberlikler dışında
başka grup kurmamıştır.

Türkiye'ye kesin dönüşünün ardından kendisi için pek verimli geçmeyen
1985-1990 yılları arasında belki en çok bilinen çalışması olan Çöpçüler
ile büyük bir çıkış yaptı. Bu dönemin diğer bir önemli ve özgün
eserlerinden biri de Gaddar'dır.

Erkin Koray'ın hayatı genellikle ekonomik sıkıntılarla geçmiştir.
Yaptığı çıkışlar, son derece popüler olan çalışmaları onu maddi açıdan
rahatlatmaya yetmemiştir. Müziği kendine yaşam biçimi olarak seçmiş
olan Koray ve dönemdaşı birçok özgün sanatçı, o dönemlerde belirsiz
olan telif hakları, sınırlı çalışma olanakları, sağlıksız bir yapıya
sahip olan müzik piyasası ve müzik dinleyicisinin düşük alım gücü gibi
nedenlerle bu sıkıntılardan kurtulamamışlardır. Bunlardan bazıları
küserek müziği burakmışlar ve daha iyi maddi koşullar elde
edebilecekleri işler ile uğraşmışlardır.
Erkin Koray telif hakları en çok ihlal edilmiş sanatçılarımızdan biri
olmuştur. Bu nedenlerle nerede ise hiçbir zaman arzu ettiği yapımları
gerçekleştirecek parasal kaynak bulamamıştır.

Yenilikçi, sentezci, deneyci bir müzik çizgisi olan Erkin Koray;
sıradışı şarkı sözleri, kendine özgü vokal biçemi, uzun saçları, özgün
kıyafetleri ve bunun gibi daha birçok nedenle dönemin yayın tekeli olan
TRT tarafından dışlanmıştır.
Eserlerinin nerede ise tamamı yakın zamanlara kadar, TRT denetimi
tarafından yayımlanmaya uygun görülmemiştir. Bu durum ülkemizde özel
yayın kuruluşlarının ortaya çıkışına kadar süregelmiş ve Koray'ın
dinleyici kitlesinin sınırlı kalmasına yol açmıştır.

Anılan maddi sıkıntılar, sanatçıyı tek bir sentezleyici eşliğinde
kaydedilen Çukulatam Benim (1987) gibi düşük bütçeli yapımlara
zorlamıştır. 1989 yılında yaptığı Hay Yam Yam'ın ardından anlamlı bir
isimle Tamam Artık albümünü yayımladı.
Bu çalışmasının ardından bir sessizlik ve küskünlük dönemine giren
sanatçı, Tek Başına Konser adlı konser kayıtlarından oluşan dışında
albüm çalışmalarına ara verdi.

1996 yılına kadar süren bu sessizlik, iddialı ve görece yüksek bütçeli
Gün Ola Harman Ola albümü ile bozulmuştur. Büyük satış başarısı
göstermeyen bu çalışmayı 1999 yılında yayımlanan Devlerin Nefesi adlı
son albümü takip etmiştir.

_________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Hayatı - Yaşadıkları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Tolga Çevik ve Ailesi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Anadolu Rock Sevenlerin Merkezi :: SANATÇILAR :: Erkin Koray-
Buraya geçin: